söndag 11 oktober 2009

Snart start


I början av veckan tänkte jag " en hel vecka till och förbereda, det är väl bara att köra på" Men, jag har ändrat mig massor av gånger under vägen. Min första idé var att sticka spetsstickning i ett grovt garn, men det kändes lite fel, faktiskt. Jag provade dock olika garner, stickor, mönster och kom fram till att nej, det måste vara något mera.


Jag kommer att i projektet jobba med "spets från topp till tå"


Det kommer flera utmaningar i samma utmaning.

*Jag har aldrig stickat spetsstickning.

*Jag är ganska kass på engelska mönster

*Jag har aldrig stickat sockor

*Jag stickar gärna på stickor större än 6.


Nu kommer detta att innebära flera motgångar så klart men jag tänkte nog klara det!

Bilden visar garner och mönsterbilder på det jag tänkt göra. Vi får se om jag når målet.

1 kommentar:

  1. Härliga garner och mönster du plockat fram! Jag ser att ett av dem är det även jag siktat in mig på ;-)

    SvaraRadera