onsdag 14 oktober 2009

Heavy metal


















Idag har jag lämnat spetsstickorna på övervåningen och tagit mig ner i maskinrummet. Har kört lite "heavy metal" som Lisa kallar det, maskinstickning alltså. Jag har tagit en beställning på en pojktröja med ett flygplan på magen - det är en morfar som skall ge bort den. Bakstycke och ärmar gjordes på mindre än en timma (förutom muddarna, de stickar jag för hand) och nu skall jag angripa framstycket. Man kan antingen sticka bilden med intarsiasläde (det är mycket pill och man lägger trådarna manuellt för varje varv) eller så stickar man själva bilden för hand och det övriga på maskin. Jag gillar att sticka bilder så det blir nog så.




För övrigt är en socka klar, och den andra påbörjad utan fel! Man lär sig. Stickade även några varv på Swallowtailen.

1 kommentar: