tisdag 6 oktober 2009

Gjort fel!

Typiskt mig, jag startar och kollar sen. Man skall ju använda denna vecka till att hitta projekt, garn och mönster (ev) Det var ju bra att det då inte blev bra med det jag började med. Man kan väl säga så här då: jag gör (för första gången) stickfasthetsprov:) Jag kommer att starta samma sjal i olika garner och stickor för att hitta det uttryck jag vill ha - det kommer jag att ägna denna veckan åt.
Som ni sett så har jag testat Gernsey ull och stickor 4,5 - det blev lite tätt.
Igår provade jag samma garn men stickor 6 - det blev lite bättre och lite lösare.
Nästa steg är att testa ett melerat silkegarn från solsilke med en lacesticka nr 3,5
och slutligen Elegant i mörk plommon med sticka 3 tror jag. Japp, nu var denna veckan fyllt av testningar. Mönstret har jag ju och efter dessa två prover börjar jag tycka att det är lite kul. Ytterligare en utmaning är ju att mönstret är på engelska och jag gör små felpiruetter ibland med ssk och sk2h och allt vad det står, men det är ju denna vecka till för.

Återkommer med bilder på mina testprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar