måndag 12 oktober 2009

J---vla sockor


Himla sockor! Att man ska göra saker man inte kan gör ju det värre än vad det är om man kan det så klart. Jag kan INTE sticka sockor och defenitivt inte med spetsmönster på!

Igår startade jag om tre gånger för att bara se att det blev en maska för mycket eller för lite i varvet. Idag upptäckte jag att det var för löst stickat och gick ner i stickstorlek - då blev det för hårt. Varje gång hinner jag sticka skaftet innan det inte går att fortsätta. Spetsmönstret ser ut som ett bombat Beirut - huller om buller med hål och omslag. Vet på rak arm ingen balett som har så mycket felsteg i sig som denna socka.....


Nåväl, upp på tå och gör en mollbergare (det heter det kanske inte i balett) men principen är densamma - på´n igen. Nu är klockan 00.42 och jag har äntligen! tagit mig igenom skaftet (utan fel) och hälen! jippi. Eftersom jag inte gillar knölar under fötterna så bestämde jag mig för att bara fortsätta med spetsmönstret uppe på foten och slätsticka resten.


Jag bara säger en sak: himla tur att jag började med "lätta mönster och tjocka garner" innan jag ger mig på SWALLOWTAIL.


Ja, ja Det är ju långt till nyår.

Imorgon hoppas jag kunna visa båda sockorna på fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar