torsdag 2 september 2010

Hemlisfrågor 7

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?Jag gillar nog faktiskt bäst ull. Då även alpaka, camel, cashmere, jak osv.

2. Vilka är dina favoritfärger? Höstfärger och lite brända toner. Men även puderfärgerna. Det är väl nästan alla

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?Lila och klatchiga pasteller

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)Rundstickor i trä

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?Jag har stickat sedan jag var barn, men det finns ännu flera områden jag inte gått in på så jag är nog en mittemellan-stickerska

6. Dricker du kaffe? Te? Både och. Men det skall gärna vara någon speciell smak på teét. Kaffe skall bara vara svart men även där är det gott med lite fylligare smak.

7. Är du allergisk mot något? Ibland…..men inget man kan återge här. Det är olika kombinationer av olika produkter vid olika tillfällen. Också marsvin men det kommer väl knappast något i ett paket?!

8. Vilken slags musik tycker du om? Ballader och visor.

9. Favoritgodis?Choklad och nötter.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
När jag hinner så syr jag, målar, maskinstickar, virkar….jag gör det mesta. Spinning (ha, ha ) har jag inte provat sedan mitten på 90-talet. Det är jag lite sugen på nu….

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...Det är olika. Om jag vill göra något snabbt – sjalar. Annars är nog tröjor skojigast.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Ja, kreativ stickning.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Promenad av Hanne Falkenberg. Garn och mönster finns hemma.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja, det används. 16 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja

16. Stickar du sockor? Ja, ibland, men gärna med lite tjockare stickor 3,5 -4

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Smal fot. 25,5 cm lång

18. När fyller du år? 16 januari

19. Stickar du med pärlor? Jag har provat, men det var inte såå kul.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Kriminalromaner och deckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar