måndag 20 september 2010

En ändring och ett ufo



Det här är ett mycket gammalt ufo som nu fick en ny design och blev klar. Jag hade tänkt att sticka lika mycket till men himmel vad tråkigt. Så jag maskade av sjalen på halva vägen och det blev "en sjal på snedden!" med en stor knapp som jag för övrigt fick i Knappbytet. Sjalen kan man vrida och ha lite hur som helst. Prisma Mohair från Zitron blandat med Giotto bandgarn från Colinette.



Den här tröjan har jag bara ändrat lite. Den har varit klar ett tag men fick av ren brådska olika längd på ärmarna. Nu har jag i alla fall stickat upp allt garn och gjort lika långa ärmar. Den är gjort i Colinettes Mohair och Point 5

1 kommentar:

  1. Flotte ting du har strikket. skulle sikkert vært flott om du hadde vist de på. Halsen ser fullgod ut om du stoppet strikkingen, det var flott med knappen. :)

    SvaraRadera