tisdag 22 juni 2010

Mera väskor



Den här var lite klurig. Jag vill ha snygg in- och utsida. Funderade länge på hur jag skulle göra med kanaler och vändsydda sidor osv. Till slut fick det bli en stickning på utsidan utmed sidsömmarna. Insidan är vändsydd och snygg. Jag gjorde kanaler för handtagen att trä igenom - men ojdå...(som Tant Kofta säger) Nu gick det ju inte att öppna väskan! Jag fick helt enkelt sprätta ett litet hål i kanalen längre in så att den kan användas till något större saker än tändsticksaskar.

I och med att jag ibland gör först och tänker sedan så hamnade handtaget på insidan. Men som konstruktör/designer har man ju friheten att bestämma själv vad som är rätt och fel.

Jag bestämde helt enkelt att väskan blev TVÅ-I-EN, en prickig eller en blommig.
Phu, nu får jag nog göra en enklare variant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar