tisdag 23 juni 2009

Tantkofta kofta - en bit på väg


En liten bit nedanför ärmhålet har jag kommit. Det har ju varit midsommar och jag hade med mig mindre arbeten för tågresan - sjal i garn från onion och handledsvärmare i kashmir (Bilder kommer) Jag har inte ökat för ärmhålet för jag är ganska smal över armarna och det passade utan att göra något. Däremot har jag ökat 2 ggr mot framstyckena för att få lite mer vidd över magen (det är ju en kroppsdel som gör som den själv tycker) Tror att det skall passa. Knapphål tänker jag göra längs hela framkanten. De mosstickade ränderna gjorde jag bara längs oket, restan skall vara slätstickat. Det går ganska fort när man väl sätter sig - ett nystan görs snabbt upp.

1 kommentar:

  1. Det ser fint ut.
    Visst är det bra att man kan individanpassa vartefter.
    hej fr. koftan

    SvaraRadera