onsdag 10 juni 2009

Början på kofta (-orna)




Jag kan ju inte bestämma mig.... började med Noblesse-garnet och det är som att sticka i smör, men med tandpetare. Denna kofta skall stickas helt slätstickad och bara med mosstickade kanter. Funderar på en trekvartslång ärm och bara knappar längst upp på oket. Jag tror inte att jag kommer att hinna med eftersom garnet är så tunnt. Så då lägger jag upp för en kofta till med stickor 5 - det går snabbare. De 10 cm som skulle göras gick väldigt fort. Det här garnet ser ni på översta bilden och det kommer också från Zitron (har utgått) men jag har så det räcker till en kofta. Det är mörk brunt med tweedfläckar i. Materialet är merinoull och betydligt kraftigare.Jag kommer att sticka den med mosstickade dekorränder med jämna mellanrum, tror jag. Eller kanske bara på oket. Nu väntar jag med iver på vad som kommer härnäst i uppånerpåkoftan.

3 kommentarer:

  1. Ser ut som om den blir fin denne koftan. Jeg er også med på tantkofta KAL. Blir spennende og gøy. ;-)

    SvaraRadera
  2. vad kul att se att du är igång.
    hej fr. koftan

    SvaraRadera
  3. Jag gör också en kofta med mosstickade ränder och dessutom en i lite tunnare garn. Visst är det kul!

    SvaraRadera