tisdag 7 september 2010

Projekt på gång

Ett bandgarn från Tedman och Kvist skall bli en sommartröja, känns inte så bråttom med den just nu. Den kanske får ligga till nästa vår.

Prinsesstårtevantar och minisockar måste de små ha. Dessa skall bli till barnbarnet - tre år.

Masai-sjal, ett evighetsprojekt? Just nu är jag utan mönsterdiagrammet, det kommer tillskickat mig i dagarna. Man måste vara koncentrerad, det är inget för stickcafé-stickning.

En härlig jacka som egentligen skall stickas i Polaris från Drops. Jag har bytt ut garnet mot Rowans Big Wool. DYRT kan man tro. Men det blir samma pris! Big Wool är dessutom ett jättefint garn.

En långkofta i Colinettes mohair och Giotto har jag suktat efter ett år nu. Fick tag i mönstret i veckan. Den skall bli klar snart!

Jag har en ovana....att börja på nya saker hela tiden. Här är ett axplock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar