lördag 5 februari 2011

Massor (ä) på gång

Alltid när jag skall förbereda mig för en mässa får jag tusen ideér. Idag har jag till exempel börjat sy....det är säker 8 år sedan jag sydde plagg. Men i höstas köpte/bytte jag in en Coverlock mot en enkel overlock och den är skitrolig att jobba med. I dag har jag sytt 2 par haremsbyxor till mina barnbarn, 1 kimono, 1 strandklänning lång och en kort klänning + att jag har börjat på ett litet lapptäcke. Kameran ligger på jobbet och jag fotar på måndag. Samtidigt skall jag ju färdigställa saker som jag kan visa på syfestivalen :) En liten mudd i babyalpacka är klar, ett par muddar i optiskt mönster är klara, en sjal i mohar - boucle + magic ball avslutades alldeles nu och nu är det en tröja som jag stickar i päslull som skall färdigställas. Det är oket fram och ärmar kvar, men bilden på hur den skall vara är färdig innuti skallen....

Foto kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar