söndag 9 januari 2011

Lite färdiga alster...och lite halvfärdiga


I våras fick jag för mig att jag skulle sticka en tröja i Kidsilk Haze från Rowan. Den var rätstickad och urenkel i modellen. Men, den blev liggande. Istället repade jag upp och stickade en randig halsduk av garnet. Nu skall jag bara virka runt långsidorna men med en illa inflamation i min högertumme (ve och fasa) kan jag inte jobba så länge med virkning eller handsömnad, stickningen går bättre.
Men en kväll eller två så har jag nog kommit runt. Den blir otroligt mjuk och go i alla fall.


Det här skall bli en tröja till en tomtegumma som skall sitta i min affär och hälsa kunderna välkomna. Gjord i Hjelholts pälsull 8/2 och mönsterstickad på maskin.
Montering och blockning kvar.


Ett par sockor som blir perfekta till min dotter när hon skall åka skridskor med sin dotter. Stickade i Svarta fårets ny melerade Raggsocksgarn JUMBO. Jag stickar så himla löst så jag använde 3½ istället för 5!


Jag har länge varit sugen på att sticka en sjal i Filigran. Ett tunnt garn från Atelier Zitron som är mjukt melerat. Min stickmaskin har vilat länge nog! I går eftermiddag drog jag denna sjal. Den är gjord på 1 hg och blir så där fin att ha över axlarna i vår och sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar